3.0
Pauline S.
24-09-2015
Beveelt dit bedrijf aan:
Nee
De klant kent ons van:
Uit de regio
Slechte klantenservice
Dit voorjaar in de webshop een jurk gekocht van Rinascimento. Bovenstuk offwhite, daaronder een blauwe band (ook in rood en nude verkrijgbaar) en daaronder een wit stuk met zwarte stippen. De achterkant was effen zwart.
Na het wassen is het witte bovenstuk helemaal grauw geworden. Ik had de jurk apart gewassen met een kort programma op 30 graden. Foto's gemaild naar Le Ballon. Toen hebben ze een nieuwe jurk opgestuurd.
Voor de zekerheid gevraagd hoe ik de jurk moest wassen en kort programma met 30 graden was goed. Deze jurk weer gewassen en jahoor; het witte bovenstuk was weer grauw. Er zaten nu zelfs grauwe vlekken op, dus het was niet egaal grauw.
Weer gemaild met foto's en hetzelfde verhaal: jurk opsturen en ik krijg een 'nieuwe' jurk. Op de webshop was de jurk al lang uitverkocht?! Gevraagd of er een andere oplossing mogelijk was. Beide keren werd de jurk grauw na 1 x wassen. De andere oplossing bleek een tegoedbon van 30,- te zijn! De jurk was 100,-. Voor 30,- heb je niet veel keus bij Le Ballon.
Gezegd dat ik dan toch maar voor de 3e jurk ging met daarbij dat ik hem na ontvangst direct zal wassen en wat als het dan weer gebeurt?
De oplossing van Le Ballon: We hebben de jurk zelf gewassen en hij ziet er nog goed uit.
Wat blijkt: Na ontvangst is het bovenstuk grauw en de onderzoom zit bijna helemaal los! Dit was blijkbaar geen nieuwe jurk. Als je de jurk aan een hanger hebt komt de zoom er helemaal onderuit. Dit zie je toch bij het inpakken en na het wassen!!!! Ongelooflijk dat je dit doet bij een klant die al 2 x terugkomt omdat het artikel niet deugt.
Het bovenstuk was weer grauw. Ik had er namelijk een offwhite jasje bij wat exact dezelfde kleur was als het bovenstuk van de jurk. Dit jasje is al diverse keren gewassen en nog steeds helder wit/offwhite. Dit is niet meer te combineren met de jurk, het ziet er niet uit.
Direct na ontvangst wéér foto's gemaild van het bovenstuk met het jasje erbij en een foto van de zoom die los zit. De enige reactie: U kunt de jurk laten maken en wij vergoeden de kosten. Niets over het grauwe bovenstuk.
In de diverse mailtjes van Le Ballon staat niet 1 x: 'Sorry, wat vervelend voor u' o.i.d. Het gaat over een jurk van 100,-. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt (gelukkig). Ze kunnen nog veel leren van andere winkelketens of van een cursus klantvriendelijkheid.
Pluspunten
Suggesties
Cursus klantervaring en afkijken bij andere bedrijven.
Op de website bij de artikelen vermelden van wat voor materiaal het is gemaakt. Er staat nu niets aan informatie.
Lid worden van bijv. deze website of trustpilot oid.
Informatieverstrekking
1.0
Professionaliteit medewerkers
1.0