0.5
Jenny K
27-04-2026
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Anders
Ondeugdelijke bankstel rechtszaak gewonnen, maar Meubelcity komt vonnis niet na!
Deze klacht loopt al sinds oktober 2025, Meubelcity heeft mijn klacht en mij bewust maandenlang genegeerd en oplossing (herstel of vervanging) geweigerd, waardoor ik genoodzaakt een regelrechter procedure ben gestart.
Ik heb op 26 maart 2026 de rechtszaak gewonnen. De rechter heeft mij in het gelijk gesteld en Meubelcity moet mij de volledige aankoopsom + proceskosten terugbetalen. Mijn klacht is dus gegrond!
Echter komt Meubelcity het vonnis niet na en ben ik genoodzaakt een deurwaarder in te schakelen om het vonnis dwingend ten uitvoer te leggen. (met alle extra kosten en dwangsom van dien voor Meubelcity)
Meubelcity negeert ook bewust mijn emails, want 'test' vragen vanuit andere e-mailadressen worden wél direct beantwoord!
Naast maandenlang negeren van de klacht en klant, negeert Meubelcity nu ook een rechterlijk vonnis.
Dit is veelzeggend en ik zou iedereen afraden om hier een aankoop te doen.
KLACHT
Ik heb een dure Santos bank van Richmond gekocht bij Meubelcity, achteraf blijkt er een ondeugdelijke klacht te zijn met de bank (de zitkussens steken lelijk/ scheef uit en er is aanzienlijk hoogteverschil).
Meubelcity beweert dat dit "normale kwaliteit" is.
Dit is niet waar, want ik heb dezelfde bank gezien bij een andere meubelzaak en die had wel strak, uitgelijnde zitkussens op dezelfde hoogte. Dit is tevens ook te zien op de promotiefoto's van Richmond.
Ook zitten er vlekken in de stof die beschadigingen blijken te zijn en niet herstelbaar zijn, dit is niet conform overeenkomst.
De bank "was zo goed als nieuw zonder beschadigingen" volgens meubelcity.
Meubelcity heeft direct mijn klacht afgewezen en deed het af als verkoop van een showmodel zonder garantie.
Ik moest "de kussens maar opschudden!"
De wettelijke garantie geldt óók voor voor een showmodel bankstel!
De bank is non-conform.
Het betreft een fabricagefout en dient fatsoenlijk opgelost te worden door verkoper, maar Meubelcity weigert dit.
Ik heb veel geld betaald voor een bank die juist een pronkstuk had moeten zijn in de kamer, maar in plaats daarvan moet ik de bank uit schaamte verstoppen onder een deken.
Een bank is een zeer kostbare aankoop en moet de investering dubbel en dwars waard zijn.
Meubelcity is niet transparant of service-/ oplossingsgericht.
Dit was de eerste én laatste aankoop bij Meubelcity.
Het kost mij onnodig veel tijd, energie en geld om dit op te lossen.
Tevens wordt de rechter en deurwaarder onnodig bezwaard, met het feit dat Meubelcity als verkoper de wettelijke garantie en het vonnis niet naleeft.
Ik las online dat Meubelcity aangesloten zit bij CBW, maar na onderzoek blijkt dit niets voor te stellen (vele negatieve reviews), daarom heb ik besloten via de regelrechter te procederen.
Zo ben je tenminste zeker dat het objectief is.
Zeer nare ervaring met héél veel extra werk en kosten om het te moeten herstellen!
Verkopen kunnen ze wel, maar de service is nihil en klachten worden domweg genegeerd, de klant wordt dus gedwongen een lang en duur juridisch proces te starten en dan komt Meubelcity alsnog niet na en negeert de rechter!
Suggesties
Op trustpilot staan de échte reviews, ik begrijpende hoge score niet van 9,2 op deze site. Het is eerder een 2,9!
Informatieverstrekking
0.5
Professionaliteit medewerkers
0.5
10
Annemiek Pothoven
18-08-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Internet
Prima gevoel bij deze winkel
Goede prijs kwaliteit, prima geholpen en ook goede afspraken mbt after sales
Pluspunten
Klantvriendelijk, goede prijs
Informatieverstrekking
10
Professionaliteit medewerkers
9.5
5.0
Dina van de4 leeden
13-08-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Nee
De klant kent ons van:
Via kennissen
Slechte stof
Na een klacht over het loslaten van de pool kreeg ik na wat heen en weer gedoe 2 nieuwe kussenhoezen. Deze zijn totaal anders van structuur en kleur. Bank kan naar de kringloop. Let dus goed op de stof die je kiest. Ik koop nooit meer iets bij Meubelcity.
Suggesties
Klachten beter afhandelen en niet de schuld bij klant neer leggen. Het moet mogelijk zijn als er een koekkruimel vast plakt op de bank dat je die er met je nagel af kunt halen zonder dat de pool loslaat. Ik heb stoelen van diverse merken en bij geen enkele laat de pool los wanneer ik met een nagel overheen ga.
Informatieverstrekking
5.0
Professionaliteit medewerkers
5.0
10
Kim
28-07-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Internet
Veel keus, goede kwaliteit, snel geleverd
Informatieverstrekking
10
Professionaliteit medewerkers
10
8.5
Johannes Keijzer
21-07-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Internet
Voor herhaling vatbaar.s
Pluspunten
Snelle levering. Vriendelijke bezorger.
Informatieverstrekking
7.5
Professionaliteit medewerkers
8.5
9.0
Ans
14-07-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Internet
Bestelling zat vast op zee, mochten wachten of annuleren. Prima opgelost.
Informatieverstrekking
10
Professionaliteit medewerkers
10
10
Michael Vrolijk
16-06-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Internet
Super!
Informatieverstrekking
10
Professionaliteit medewerkers
10
10
Manus de jong
09-06-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Via kennissen
Super
Zeer goed geholpen.
Ook toen de hoek niet naar binnen kon.
Pluspunten
Denken goed met je mee en komen met oplossingen
Suggesties
Informatieverstrekking
10
Professionaliteit medewerkers
10
10
Roel Elias
27-05-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Anders
Spullen keurig afgeleverd en naar wens !
Informatieverstrekking
10
Professionaliteit medewerkers
10
9.0
Beernink
26-05-2024
Beveelt dit bedrijf aan:
Ja
De klant kent ons van:
Via kennissen
Goed voor mond op mond reclame
Informatieverstrekking
8.0
Professionaliteit medewerkers
10