Verwijderen van een bedrijfsprofiel op Klantervaringen.nl
Klantervaringen is een platform dat gericht is op het bieden van een plek waar consumenten hun ervaring kunnen delen. Op die manier kunnen potentiële consumenten informatie inwinnen over het bedrijf en een betere keuze maken.
In de basis hebben consumenten daarom controle over wie er wordt beoordeeld op Klantervaringen. Dit is in lijn met andere platformen zoals Google, Trustpilot etc. Als eenmaal een bedrijf beoordeeld is, blijven de profielpagina en de bijbehorende recensies staan.
Een platform voor consumenten én voor bedrijven
Bij Klantervaringen hebben we twee hoofddoelen; consumenten de kans geven om elkaar te informeren over ervaringen met bedrijven én bedrijven de kans te geven om deze zichtbaarheid hen te ondersteunen in hun (online) marketingactiviteiten.
Het is daarom in eerste instantie niet aan ons om te bepalen welke bedrijven beoordeeld worden, maar aan de consumenten. Wij publiceren enkel de inhoud, indien deze voldoet aan de richtlijnen die we hebben opgesteld.
Profielen met reviews
Zodra een bedrijf één of meerdere reviews heeft die voldoen aan onze richtlijnen, zullen we het profiel niet verwijderen. Een uitzondering is als het bedrijf opgeheven is en daardoor voor consumenten de mogelijkheid om een nieuwe ervaring op te doen niet meer bestaat. In dat geval kunnen we het profiel verwijderen.
Profielen zonder reviews
Indien er een profiel online staat, maar nog geen reviews heeft ontvangen, is er een mogelijkheid om het profiel (tijdelijk) te verwijderen. Bedrijven kunnen dit verzoek indienen door een mail te sturen naar info@klantervaringen.nl vanuit een mailadres dat gekoppeld is aan het domein. We zullen dit verzoek dan binnen 5 werkdagen behandelen.
Let wel op dat het mogelijk is voor consumenten die een review willen achterlaten mogelijk is om een verzoek in te dienen om een profiel weer aan te maken. Ook dit verzoek zullen we binnen 5 werkdagen verwerken.
Mogelijkheden voor bedrijven
Als bedrijf kan het een verrassing zijn als het profiel ineens zichtbaar is op ons platform. Helemaal als er al reviews staan. Hoewel we natuurlijk hopen dat het positieve ervaringen zijn, begrijpen we dat deze zichtbaarheid ook voor bezorgdheid kan zorgen.
Wij geloven erin dat bedrijven die betrokken zijn op het platform en serieus omgaan met de reviews die worden achtergelaten, de reviews kunnen gebruiken om hun dienstverlening te verbeteren. Op langere termijn zou dit kunnen leiden tot een beter imago, meer positieve ervaringen, meer bekendheid en uiteindelijk betere resultaten.
Om bedrijven hierbij te helpen bieden we de mogelijkheid om een betaalde partner te worden van Klantervaringen. In dat geval krijg je de mogelijkheid om zelf het profiel te optimaliseren, diverse widgets op de site te plaatsen, de mogelijkheid om te reageren op reviews én ondersteuning vanuit onze supportdesk. Meer informatie lees je op tarievenpagina.